Kostka v kostce - ruční šití

Je to obecný trend, ale i mně okouzlilo ruční šití, známé jako English Paper Piecing (EPP). Je to klasická stará metoda, kdy se šablonky, vyřezané z tvrdšího papíru obalí látkou tak, aby dílek držel přesný tvar, a poté se sešívají dohromady. Dávám pár fotek, jak se rodí quilt - stále se měnící, protože si hraju s barvami a různě přeskládávám jednotlivé dílky. Tady je vidět, jak jsou jednotklivé dílky sešité do základního segmentu.

Volila jsem vždy tři látky ve třech intenzitách jedné barvy, je to nejjednodušší metoda, které je dobré se držet, pokud chcete vytvořit pocit trojrozměrnosti. Další fotky pak už ukazují hraní si a skládání. První je jen tak, halabala, jak jsem šila.

A tady už jsem seskupovala barvy k sobě:

Pokračuji, protože zjišťuji, že mi pořád nějaké určitým způsobem sestavené dílky chybí!

Kolektivní foto před Japonskými quilty, více obrázků z kytlické vernisáže v sekci Blog

Takzvaný "Svitek", je textilní obraz inspirovaný výletem do Japonska, jehož osm účastnic takové svitky ušilo a vystavilo na letošním PPM. Cesty Za japonskými textilními technikami pořádá Lada Charvátová https://www.lada-bytovytextil.cz/ a Václav Kučera urusi.cz/inden/